Forum Motywacja na Produkcji 2017

Forum MOTYWACJA NA PRODUKCJI to międzybranżowe spotkanie top managerów-praktyków, odpowiedzialnych za procesy produkcyjne w fabrykach, którzy zarządzają zespołami pracowników, mając bezpośredni wpływ na jakość i efektywność ich pracy.

Celem spotkania jest wymiana strategii i najlepszych praktyk w obszarze skutecznego motywowania i angażowania pracowników produkcyjnych do ciągłego udoskonalania procesów i swojego miejsca pracy, co w konsekwencji przekłada się na wyższą produktywność zakładu produkcyjnego.

Celem spotkania jest wymiana strategii i najlepszych praktyk w obszarze skutecznego motywowania i angażowania pracowników produkcyjnych do ciągłego udoskonalania procesów i swojego miejsca pracy, co w konsekwencji przekłada się na wyższą produktywność zakładu produkcyjnego.

Forum Motywacja na Produkcji 2017 program dzień 1

Otwarcie Forum i sesja networkingowa Anna Brydniak, Project Manager, Blue Business Media Jarosław Szacik, Dyrektor Fabryki Czekolady, MONDELEZ POLSKA PRODUCTION

TURKUSOWA INSPIRACJA OD GOŚCIA SPECJALNEGO Jak już dawno stwierdzono naukowo, a także potwierdzono na bardzo wielu przykładach konkretnych firm, najsilniejszymi motywatorami człowieka są motywatory godnościowe, a więc potrzeba bycia dumnym z tego co robię i jaki jestem. Jedną z dróg do zaspokojenia tych potrzeb jest uwolnienie drzemiącej w każdym z nas kreatywności, co znakomicie realizują firmy oparte na zasadzie samoorganizacji, które Frederic Laloux nazywa turkusowymi.

Motywacja przez samoorganizację Case studies: Prof. Andrzej Blikle, promotor idei motywacji przez samoorganizację, Gość Specjalny

  • Morning Star – największa na świecie amerykańska firma przetwórstwa pomidorów
  • Favi – rodzinna francuska firma produkująca mosiężne elementy dla przemysłu
  • Marco – polska firma z Gliwic produkująca samoprzylepne etykiety, uszczelki i podkładki

ANGAŻOWANIE PRACOWNIKÓW PRODUKCYJNYCH W DZIAŁANIA CONTINUOUS IMPROVEMENT

Żeby im się chciało chcieć – jak zaangażować pracowników do ciągłego doskonalenia procesów, narzędzi oraz miejsca pracy Case study: Eaton Bielsko-Biała, Eaton Tczew Rafał Brejza, Dyrektor Zakładu, Członek Zarządu, Eaton Automotive Systems

  • standaryzacja + zaangażowanie, czyli w jaki sposób budować kulturę ciągłego doskonalenia
  • jak zbudować odpowiedzialność za wyniki na każdym poziomie zarządzania przedsiębiorstwem
  • jak zaangażować KAŻDEGO w ciągłe doskonalenie

System inicjatyw pracowniczych podstawą ciągłego doskonalenia organizacji – jak wdrożyć i utrzymać skutecznie działający system Case study: Danfoss Poland Sławomir Garwacki, Dyrektor Zarządzający, Danfoss Poland

  • jak zachęcić pracowników do aktywności
  • jak wspierać, oceniać i wdrażać inicjatywy
  • płacić czy nie płacić za kaizeny – co się (nie)sprawdza w produkcyjnej praktyce

Motywacja ciągła – jak długoterminowo utrzymać zaangażowanie pracowników, tak żeby program motywacyjny nie był „akcją miesiąca” ale napędem, który stale działa Case study: Mondi Poznań Justyna Adamczak, HR Manager, Mondi Poznań, Tomasz Wiśniewski, Dyrektor Produkcji, Prokurent, Mondi Poznań

  • słuchaj co mówią pracownicy i angażuj ich przy wprowadzaniu zmian
  • pracownik to nie element w układance – dobre relacje najlepszym programem motywacyjnym
  • przykład idzie z góry – charyzmatyczny lider

Jak podtrzymać zaangażowanie pracowników oraz utrzymać wprowadzone standardy, kiedy zespół popada w rutynę/przyzwyczajenie Case study: EC Engineering Maksymilian Dej, Dyrektor Produkcji, EC Engineering

  • „heroiczne przywództwo” na produkcji
  • jaka zmiana, taki efekt – po co zmieniać
  • przyzwyczajenia pracownika, a continuous improvement

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ NA PRODUKCJI Poprawa wymaga zmian, bycie doskonałym wymaga częstych zmian (Winston Churchill)

Zarządzanie zmianą i skuteczne sposoby motywowania pracowników w związku ze znaczącymi transformacjami na produkcji Case study: ArcelorMittal Poland / Zakład Walcownia Średnia Miłosz Garbarczuk , Dyrektor Zakładu Walcownia Średnia, ArcelorMittal Poland

  • w jaki sposób zjednoczyć załogę na poziomie hali produkcyjnej, która poddawana jest ciągłej transformacji pod kątem organizacji, ciągłego doskonalenia oraz zmiany pokoleniowej
  • jak sprawić by pracownicy sami szukali rozwiązań, które pomagają zwiększyć efektywność procesów produkcyjno–wysyłkowych
  • jak znaleźć granicę maksymalnego wykorzystania pracowników (efektywności), ich zaangażowania i ilości

INTERAKTYWNE GRUPY ROBOCZE

W gronie praktyków – doświadczenie przede wszystkim! To interaktywne spotkania w kameralnych grupach, których celem jest wspólne wypracowanie odpowiedzi na pytania w najbardziej interesujących, wskazanych przez Państwa, obszarach – poprzez aktywny udział uczestników. Prosimy wybrać dwie grupy, ponieważ przewidujemy dwie tury spotkań. Liczba uczestników danej grupy jest ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.

Pierwsza sesja interaktywnych grup roboczych

Grupa 1: Praktyki ciągłego doskonalenia – jak zbudować kulturę rozwiązywania problemów w zakładzie produkcyjnym Case studies: Marcegaglia, Van Pur, GT85 Polska, Automationstechnik, Toyota Mark Forkun, Praktyk Przywództwa Lean, Członek Zarządu, Doradca Biznesowy, Gnosis Business Solutions

  • rozwój i zaangażowanie
  • czy angażujemy naszych pracowników, a zwłaszcza liderów, w rozwiązywanie problemów przed jakimi stoimy
  • czy wspieramy ich w rozwoju zawodowym
  • szacunek i wspólne celebrowanie
  • czy świętujemy wspólnie sukcesy i wyrażamy uznanie dla ludzi i efektów ich pracy
  • komunikacja i transparentność
  • jak komunikujemy nasze wartości
  • czy dajemy ludziom poczucie sensu i kierunku działań firmy

Grupa 2: Motywowanie pracowników z Ukrainy – jakie działania podjąć, żeby ich zaangażować w pracę na produkcji i zatrzymać w fabryce Case studies: Grupa Armatura, Aquaform Marcin Pyszno, Dyrektor Operacyjny, elPLC

  • koszty: wynagrodzenia czy usługi obce
  • zbawienie czy zło konieczne – jak przekonać dozór niższego szczebla
  • dlaczego akord nie działa

Grupa 3: Zarządzanie kryzysem na produkcji – jak działać w sytuacji przymusowej redukcji etatów Case studies: Whirlpool Corporation / Fabryka Lodówek w Łodzi Norbert Kubiak, Kierownik Działów Produkcyjnych Montaż i Premontaż, Whirlpool Corporation

Grupa 4: Pracownik zatrudniony na akord vs. pracujący za stałą pensję – czy charakter pracy ma wpływ na jakość produktów oraz czy istnieją różnice w motywowaniu

Grupa 5: Szlifowanie diamentów – jaki program rozwojowy podnoszący kompetencje pracowników sprawdza się w produkcyjnej rzeczywistości

Forum Motywacja na Produkcji 2017 program dzień 2

Prowadzenie: Jarosław Szacik – Dyrektor Fabryki Czekolady, MONDELEZ POLSKA PRODUCTION

Otwarcie drugiego dnia Forum i sesja networkingowa Anna Brydniak, Project Manager, Blue Business Media, Jarosław Szacik, Dyrektor Fabryki Czekolady, MONDELEZ POLSKA PRODUCTION

LIDER NA MIARĘ OBECNYCH CZASÓW

Sok czy ogród, czyli jaki powinien być dobry lider, aby zbudować zgrany, zmotywowany i odpowiedzialny zespół potrafiący osiągać wspólne cele Case study: Wrigley Poland Janusz Kwiek, Dyrektor Fabryki, Wrigley Poland

  • rozwój i sukcesy zespołu priorytetem lidera
  • bądź leniwy – sztuka delegowania obowiązków
  • zdefiniuj rzeczywistość, usuwaj przeszkody, mów dziękuję
  • (samo)świadomość kluczem do rozwoju

COOPERATION FIRST!

Jak poprawić współpracę/komunikację pomiędzy produkcją a innymi działami, aby zapewnić płynną pracę na produkcji oraz terminowość dostaw w celu zaspokojenia zmiennych potrzeb klienta Case study: Wabco Polska Joanna Świerad, Dyrektor Produkcji, Wabco Polska

  • zespół – co on dla nas znaczy
  • komunikacja – dlaczego jej potrzebujemy
  • potrzeby biznesu vs zrozumienie zespołu, czyli przełożenie oczekiwań załogi na język operacyjny
  • nasza tajna broń, czyli siła follow-up

Pracownicy tymczasowi – jak poprawić współpracę z agencjami pracy tymczasowej, tak aby zapewniały fabryce zmotywowane grono pracowników Case study: Frito Lay Poland / Grupa PepsiCo Grzegorz Skoczylas, Kierownik Produkcji, Frito Lay Poland / Grupa PepsiCo

  • zrozummy się nawzajem – mapa współpracy i odpowiedzialności wraz ze wskaźnikami efektywności (KPI)
  • dobry początek – jak wdrożyć pracowników tymczasowych w obowiązki, aby nie zdemotywować ich na starcie
  • takie samo wymaganie, takie samo traktowanie – wspólne i tożsame procesy doceniania i nagradzania pracowników

BEZPIECZNY ZAKŁAD - ZAANGAŻOWANY PRACOWNIK

100% zaangażowania = 0 wypadków – najlepsze praktyki budujące kulturę bezpiecznej pracy Case study: Lafarge Cement / Grupa LafargeHolcim Jacek Patyk, Dyrektor Cementowni Małogoszcz, Lafarge Cement / Grupa LafargeHolcim

  • porażki i sukcesy w budowaniu kultury bezpiecznej pracy
  • personalizacja bezpieczeństwa pracy – dobre praktyki
  • wpływ globalnej polityki Grupy na tworzenie bezpiecznych warunków pracy w zakładach produkcyjnych w Polsce

RYNEK PRACOWNIKA I CO DALEJ jak zapewnić ciągłość (zmotywowanej) załogi na produkcji

Jak w czasach niskiego bezrobocia, programu 500+ i braku rąk do pracy pozyskać i utrzymać pracowników, aby zapewnić ciągłość obsady na produkcji oraz wysoką jakość produktów Case study: Bridgestone Poznań Roman Staszewski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający, BRIDGESTONE POZNAŃ

  • poczucie wpływu pracownika na produkcyjną rzeczywistość – jak je stworzyć
  • poczucie dumy pracownika z pracy w konkretnym zakładzie – jak je zbudować
  • jak skuteczne wzmacniać kompetencje liderskie kadry zarządzającej
  • rozwój pracowników i wspólne opracowanie ścieżki kariery na kolejnych stanowiskach
  • przykłady funkcjonujących programów wspierających zróżnicowanie na produkcji oraz pracowników w realizacji codziennych zadań

Ścieżki kariery i jasne zasady awansu na produkcji jako ważny element motywacji pracowników – jak je efektywnie określić w zakładzie, gdzie struktura jest płaska Case study: Zakład Produkcji i Dystrybucji Leków Sanofi-Aventis Sławomir Łagowski, Kierownik Działu Personalnego, HR Business Partner, Zakład Produkcji i Dystrybucji Leków Sanofi-Aventis

  • jak zbudować efektywny system promocji i połączyć go z motywacją finansową
  • filozofia win-win, czyli korzyści dla pracodawcy i pracownika
  • jak zapobiegać dewaluacji systemu oraz spadku motywacji, szczególnie w przypadku pracowników o dłuższym stażu pracy

Pozafinansowe motywowanie pracowników – co faktycznie sprawdza się w produkcyjnej praktyce Case study: General Motors Manufacturing Poland Sławomir Czernecki, Dyrektor Jakości, General Motors Manufacturing Poland

  • motywowanie pozytywne – dlaczego marchewka jest lepsza od kija
  • budowanie motywującej kultury organizacyjnej firmy jako punkt wyjściowy efektywnego systemu motywacji
  • jakie czynniki motywujące sprawdzają się w praktyce

Forum Motywacja na Produkcji 2017 prelegenci

  • Andrzej Blikle promotor idei motywacji przez samoorganizację GOŚĆ SPECJALNY
  • Rafał Brejza Dyrektor Zakładu, Członek Zarządu Eaton Automotive Systems
  • Sławomir Garwacki Dyrektor Zarządzający Danfoss Poland
  • Jacek Patyk Dyrektor Cementowni Małogoszcz Lafarge Cement Grupa LafargeHolcim
  • Joanna Świerad Dyrektor Produkcji Wabco Polska
  • Janusz Kwiek Dyrektor Fabryki Wrigley Poland
  • Tomasz Wiśniewski Dyrektor Produkcji, Prokurent Mondi Poznań
  • Justyna Adamczak HR Manager Mondi Poznań
  • Miłosz Garbarczuk Dyrektor Zakładu ArcelorMittal Poland
  • Grzegorz Skoczylas Kierownik Produkcji Frito Lay Poland Grupa PepsiCo
  • Sławomir Łagowski Kierownik Działu Personalnego, HR Business Partner Zakład Produkcji i Dystrybucji Leków Sanofi-Aventis
  • Sławomir Czernecki Dyrektor Jakości General Motors Manufacturing Poland
  • Mark Forkun Praktyk Przywództwa Lean, Członek Zarządu, Doradca Biznesowy Gnosis Business Solutions
  • Maksymilian Dej Dyrektor Produkcji EC Engineering
  • Marcin Pyszno Dyrektor Operacyjny elPLC
  • Jarosław Szacik Dyrektor Fabryki Czekolady MONDELEZ POLSKA PRODUCTION
  • Roman Staszewski Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający BRIDGESTONE POZNAŃ
  • Norbert Kubiak Kierownik Działów Produkcyjnych Montaż i Premontaż Whirlpool Corporation

Hotel Courtyard by Marriott, ul. Żwirki i Wigury 1, Warszawa

Szczegóły

Początek konferencji 07-03-2017 9:00
Koniec konferencji 08-03-2017 16:00
Cena 3495zł
Organizator Blue Business Media Sp. z o.o.
Tagi Konferencja HR 2017, konferencja biznesowa 2017, konferencja Warszawa 2017
Kontakt do organizatora

http://motywuj-produkcje.pl/

Rodzaj konferencji konferencja płatna
Typ konferencji biznesowa
Województwo mazowieckie
Miasto Warszawa
Adres Hotel Courtyard by Marriott, ul. Żwirki i Wigury 1, Warszawa
Lokalizacja
Warszawa
Warszawa, Polska
Warszawa
3495zł
Podziel się informacją:
Informacje dot. plików cookies

ComminT Sp. z o.o. stosuje pliki cookies, które są niezbędne w celu odpowiedniego funkcjonowania ich stron internetowych. Nasza strona internetowa używa plików „Cookies” w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Masz możliwość zmiany ustawień dotyczących plików „Cookies” w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dalsze informacje znajdują się w zakładce Polityka prywatności.