W poszukiwaniu usprawnień i innowacji. Jak testować użyteczność strony przez przeglądarkę - Warsztaty zostaną poświęcone zdalnym testom użyteczności przez przeglądarkę. Ich wyniki dostarczają odpowiedzi na zagadnienie związane z: intuicyjnością strony, łatwością użycia, zrozumieniem treści. Narzędzia: Remote Unmoderated Usability Testing, Screenshot Click Testing, Card Sorting, Surveys. Poziom: średnio-zaawansowany. Profil uczestnika: specjaliści od spraw konwersji, projektanci, badacze pracujący w działach marketingu, rozwoju produktu oraz UX. Bartosz Mozyrko, UsabilityTools.com
Typografia praktyczna: Robimy litery! - Dlaczego istnieje tak wiele fontów? Skąd się wzięły? Czym się różnią? Do czego służą? Na warsztatach będziemy szukać odpowiedzi na te pytania i wytwarzać własne litery. Przyjdź na nasze warszaty, żeby poznać typografię w akcji! Małgorzata Fiedorow, Karolina Chmiel – Polidea
Urząd do usług? Projektowanie doświadczeń. - Innowacyjna zmiana czai się tuż za rogiem. Aby zaistniała należy zaprojektować doświadczenia, które sprawią, że nieprzystępny urząd zamieni się w miejsce przyjazne odbiorcom. Na warsztatach będziesz miał okazję, żeby zmierzyć się z projektowaniem i prototypowaniem usług dla Urzędu Poczty Polskiej. Wykorzystaj klocki LEGO, by zmienić spojrzenie na świat i dziś zamień w możliwe to, co jeszcze wczoraj było niemożliwe. Andrzej Bogatko i Piotr Zrolka
Portfolio UX w dwóch prostych krokach. - W jaki sposób przygotować portfolio UX na potrzeby rekrutacji? 1. Otwórz pusty dokument w ulubionej aplikacji 2. Zrób resztę portfolio. W czasie warsztatów zajmiemy się głównie punktem drugim: omówimy które projekty wybrać i jak je przedstawić, a także każdy przygotuje jeden wybrany projekt do portfolio. Bonus: Trudne sprawy - co zrobić gdy nie masz doświadczenia lub gdy Twoje projekty są poufne. Natalia Różycka
Arduino - Arduino to narzędzie, które pozwala na odkrycie nowego wymiaru interakcji. Dzięki swojej prostocie umożliwia osobom nie mających doświadczenia z elektroniką i programowaniem zbudować i zaprogramować pierwsze układy elektroniczne. Pozwala to na użycie zupełnie nowych form w komunikacji między komputerem i użytkownikem. Warsztaty przeznaczone są dla początkujących, nie mających dotąd styczności z Arduino, w ich trakcie zostaną zbudowane przykładowe układy. Witold Rugowski
Anatomia innowacyjności - czyli o tym, co różni kreatywność od innowacyjności, czemu bez wskaźnika PCNT ani rusz, o tym jak od skutecznego wdrażania innowacyjności bolą nogi oraz co gady i ssaki mają wspólnego ze skutecznym wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań w biznesie. - 1. Kreatywność i innowacja - jak z tej mąki upiec biznesowy chleb. 2. Jak słuchać, żeby klienci mówili i jak mówić, żeby klienci słuchali. Magiczne pytanie ułatwiające życie klientom i dostawcom. GPS Innowacyjności w praktyce. Toksyny komunikacyjne, które mogą położyć każdy projekt. 3. Trouble shooting wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Dependency Net. O praktykach wdrożeniowych super zespołów X-Team na przykładzie biznes case 4Results. 4. Innowacyjność to nie produkt, innowacyjność to zmiana. Jak wdrażać innowację, żeby nie obudzić „gada”. Ewa Błaszczak, 4Results
Time and Materials w projektowaniu - Podczas prezentacji opowiem jak w procesie projektowym wprowadzić i faktycznie wykorzystywać rozliczenie tylko za czas. Jak w takim podejściu zawsze dostarczać wartość dla klienta i końcowego użytkownika. Projektowanie i wytwarzanie produktu to wspólna podróż, a nie linia produkcyjna. Wszystko w oparciu o historię naszej firmy i zrealizowane projekty. Paweł Ruszlewski, Senfino
Specjaliści UX w Polsce 2015 – Raport - Podczas prezentacji Joanna i Tomek przedstawią stan branży UX w Polsce 2015 roku. W oparciu o przeprowadzone badania opowiedzą o najpopularniejszych technikach i narzędziach stosowanych przez projektantów i badaczy, typowych obowiązkach i poziomie dojrzałości polskich firm. Opowiedzą również o typowych miejscach pracy, zarobkach i aspiracjach polskich specjalistów UX. Joanna Kwiatkowska, Tomasz Skórski
Trust me, I’m an architect – czy architektura ma być zawsze funkcjonalna? - Jesteśmy przyzwyczajeni, że zadaniem architekta jest stworzyć budynek, który będzie bezpieczny, piękny i funkcjonalny. A co, jeśli architekt postanowi inaczej? Jak, kiedy i dlaczego powstają budynki rozmyślnie niefunkcjonalne? Radosław Gajda
Aplikacja mobilna to też produkt czyli jak wiedzę o projektowaniu mebli można wykorzystać przy projektach interakcji - Kierunek wzornictwo przemysłowe na Akademiach Sztuk Pięknych przygotowuje do projektowania fizycznych przedmiotów codziennego użytku. Okazuje się jednak, że kompetencje “projektanta mebli” umożliwiają mu również projektowanie usług czy produktów cyfrowych. W Polidei, firmie wytwarzającej oprogramowanie na urządzenia mobilne, zespół kreatywny to w większości absolwenci Akademii Sztuk Pięknych. Balansując miedzy rolami badacza, projektanta interakcji i grafika przeprowadzamy całościowe procesy projektowe – od wstępnych idei po czuwanie nad implementacją. W naszej prezentacji podzielimy się doświadczeniem zdobytym przy projektach wzorniczych oraz pokażemy jak przekładamy go na naszą codzienność w firmie IT. Przemek Pomaski, Magdalena Rydiger – Polidea
Content Marketing w User Experience - Według CMI (Content Marketing Institute) aż 52% marketerów B2C i 50% marketerów B2B uważa content marketing za główne wyzwanie 2015 i kolejnych lat. Teoretycznie jest to obszar dedykowany marketerom, jednakże to właśnie rola UX Designera jest konieczna, by ekosystem działań angażował klienta i dzięki temu budował sprzedaż. Podczas wystąpienia pokażę, jak kluczowe w wypadku opracowania strategii content marketingowej w Uxerii było wykorzystanie metodyk UCD. Opowiem też o moich przemyśleniach dotyczących tzw. kontekstowego content marketingu (inapp content marketing). Igor Farafonow, Uxeria